Nimbus 2022

Den 7-10 juli 2022 arrangerade vi Harry Potter-konventet Nimbus 2022 i Sundsvall, vilket även var föreningens allra första event. Det anordnades aktiviteter som en trollstavsverkstad där deltagarna fick göra sin egen trollstav, en turnering i trollkarlssporten Quidditch som gästades av svenska landslaget i Quadball, en konsert av wizard rock-bandet The Swedish Shortsnouts, samt mycket mer. Totalt var det fyra dagar fulla av skratt och lek. Konventet fick även stor uppmärksamhet från media och lyftes fram både i radio, tv och tidning.

Harry Potter zoomkväll

Föreställ dig att du och dina vänner går på den magiska skolan Hogwarts när ett brutalt mord sker, och det är upp till er att lista ut vem som utfört det. Kan ni hitta alla dödsätare innan leken är slut, eller kommer de återigen ta över den magiska världen?

Harry Potter-maffia är en spännande variation av leken maffia eller Werewolves som leken också kallas, men med rollerna modifierade till ett Harry Potter-tema. Denna populära konventlek har spelats två år i rad nu, i samband med halloween och samlat flertalet Harry Potter-fans för att leka, roleplaya och rita.

Dementordisco

Vi inledde det 2023 med ett fantastiskt Harry Potter-party i Göteborg som vi kallar för Dementordisco!

Under kvällen den 28 januari dansades, lektes, cosplayades och självklart, käkades massor av snacks. Portarna var öppna för alla Harry Potter-fans i åldern 13-18 år som bor i, eller runt Göteborg.

Förutom en kick ass spellista full av nya och gamla hits så fanns det även tid och plats för massor av lekar som hela havet stormar eller limbo, och en cosplayuppvisning där deltagarna kunde visa upp din allra bästa cosplay.

41745cdb-d5da-455f-baa3-b02e4cb33303.jpeg

Serpensortia 2023

Serpensortia var ett fanbaserat, drog- och alkoholfritt Harry Potter-konvent i Sundsvall den 8-12 juli sommaren 2023. Det riktade sig till ungdomar från 13 års ålder och uppåt, och som namnet antyder hade vi temat hemligheternas kammare! Detta tema tillät oss att skapa ett mer interaktivt event där deltagarna kunde känna sig som att de befann sig på den magiska skolan Hogwarts och behövde slåss mot onda dödsätare för att återigen stänga hemligheternas kammare. Vi hade ett fullspäckat schema fullt med roliga aktiviteter så som skötsel av magiska djur, skvaller med Rita Skeeter och mycket annat som hör Hogwartslivet till.

Fanfictiontävling

Vid årskiftet 2023/2024 anordnade vi en fanfictiontävling som var öppen för alla 18 år eller yngre att delta i. Du fick skicka in en fanfiction i fandomen Harry Potter, Hungerspelen, Percy Jackson, Heartstopper eller musikaler. Vi ville även att alla bidrag på något sätt skulle inkludera temat "onda tvillingar". Det var bland annat hur väl novellen anpassade sig till det som bedömdes, samt dess kreativitet, engagerande text, struktur, och worldbuilding / karaktärer. Det vinnande bidraget går att läsa här på vår hemsida (och det gör även det bidrag som kom på andra plats).

• TikTok