Vad är en funktionär?

Har du ingen lust att betala 650 kr för en sovsalsbiljett? Är du en lite äldre nörd och inte tror att ett event riktat till folk som är 13 och upp är något för dig? Isåfall kan du anmäla dig till funktionär på Komet! Funktionärer är de som hjälper arrangörerna med allt som behöver göras, så som städning, handling, hålla i aktiviteter, vara nattvakt, etc, och är anledningen till varför vi kan hålla i stora event som Komet. Som funktionär kommer du både ha tid att hjälpa till under eventet, lära känna deltagarna, hitta vänner, och närvara vid, och kanske till och med hålla i, konventets aktiviteter.

Kom ihåg att för att vara funktionär behöver du vara 16 år eller äldre.

IMG_5868.jpeg
IMG_5934.jpeg

Varför anmäla sig som funktionär?

Det finns oändliga anledningar till varför du borde anmäla dig som funktionär på Komet. Kanske är du lite äldre än vår målgrupp och vill hänga med en grupp nördar som är jämnåriga, kanske är du förälder till en deltagare och vill även du närvara på eventet, eller så kanske du har en passion för just kultur och eventarrangemang. Isåfall är funktionär någonting för dig! Här får du delta på lägrets aktiviteter OCH vara en anledning till varför de över huvudtaget kan ske. Bredvid dessa textblock kan du se några av våra underbara funktionärer över åren, och nu har du chansen att bli en av dem. Många funktionärer har även fortsatt engagera sig i vår förening efter deras första event och hjälper nu till att arrangera och planera event som Komet.

Hur mycket kostar det?

En funktionärsbiljett till Komet är helt gratis och ett perfekt sätt att kunna komma på eventet, även om du inte vill betala 650 kr för en sovsalsbiljett. På grund av att vi tidigare haft problem med funktionärer som anmäler sig men som inte dyker upp så behöver vi dock ta en avgift på 200 kr, men denna kommer betalas tillbaka till dig direkt efter eventet, så länge som du närvarar.

En funktionärsbiljett inkluderar mat och sovplats under alla 5 dagar. Sovplatsen är i vår sovsal, så det finns inga sängar utan kräver att du själv tar med luftmadrass och sovsäck. Dock kommer du inte sova tillsammans med deltagarna, utan funktionärerna har en egen våning.

41745cdb-d5da-455f-baa3-b02e4cb33303.jpeg
IMG_3495.jpeg

Hur anmäler jag mig?

Du anmäler dig via formuläret här nedan! Vänligen observera att funktionärsbiljetterna inte är först till kvarn, utan att vi väljer ut de 14 funktionärer vi tror skulle passa bäst, så se till att du gör en riktigt bra ansökan. Om du inte blir vald som funktionär så reserverar vi en deltagarplats till dig istället, ifall du skulle vilja ha den.

Funktionärsanmälan stänger den 1a juni och efter det kommer vi skicka ut mail till dig om huruvida vi valt just dig som funktionär eller inte. Blir du vald så får du instruktioner på hur avgiften ska betalas, och därefter mer information och kontakt till styrelsen.

• TikTok
  • White Instagram Icon